ششمین کارگاه طبیعت و معماری برداشت کُنگ حَرا با رویکرد فرهنگی برای نسل آینده در قشم برگزار می‌شود

رویداد آموزشی، فرهنگی و حفاظتی برداشت کنگ (بذر زنده) حرا به همت سازمان منطقه آزاد قشم ،شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران و جامعه محلی در بندر گوران جزیره قشم برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، جنگل‌های حرا در بخشی به نام سَرزورزُوما یک موج‌شکن طبیعی و هسته مرکزی تشکیل بندرگاه گوران بوده و همین مهم اهالی گوران را به نگهابانان جنگل بدل کرده است. زیرا که حرا برای مردم جزیره، تولیدکننده اکسیژن، جاذب کربن، زیستگاه آبزیان و درنهایت چرخه‌ای ارزشمند از زندگی مردم این منطقه است.

این رویداد با هدف حفاظت از میراث لنج‌سازی و احیای دریانوردی بادبانی ایران راه‌اندازی شد و همزمان وظیفه پاسداشت بخشی از ذخیرگاه زیست کره حرا را شرکت تعاونی توسعه روستایی در ششمین سال متوالی اجرا می‌کند.

از اصلی‌ترین رویکرد این رویداد، حفاظت از محیط زیست که مسئولیت‌پذیری و مراقبت از موجودی زنده را نیز به کودکان و نوجوانان می‌آموزد تا امیدهای آینده کشور را برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ در اجتماع آماده کند.

رویداد برداشت کُنگ حَرا پنج‌شنبه و جمعه (۸ و ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳) به میزبانی موزه باز لنج‌سازی گوران در جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403060800490
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha